Školní psycholog


Pozornost je mentální proces, kognitivní (poznávací) funkce, která má za cíl, vpouštět v průběhu dne do našeho vědomí omezený počet informací, jež v dané chvíli potřebujeme. Jedná se o zaměřenost a soustředěnost duševní činnosti na určitý objekt nebo děj, přičemž zaměřenost výrazně ovlivňují naše emoce a motivy.

Slovem učení nazýváme záměrné, cílevědomé a systematické získávání vědomostí, dovedností a návyků, stejně tak i forem chování a osobnostních vlastností. Učení souvisí s mnoha kognitivními (poznávacími) funkcemi - s pamětí, s pozorností, s řečí, s prostorovou orientací či s myšlením.

Jednou z mnoha dalších činností školního psychologa na škole bývají také diagnostická šetření, mluvíme o tzv. školněpsychologické diagnostice. Diagnostika je v dnešním světě součástí mnoha aplikovaných věd daných oborů. Nejedná se o nic jiného než o krátkodobé či dlouhodobé úsilí vedoucí ke zjištění, rozpoznání, posouzení, hodnocení a utřídění...

Sebeúcta. Slovo, o kterém se v posledních několika letech poměrně často mluví a píše napříč všemi věkovými skupinami. Ale zamýšleli jste se někdy hlouběji nad tím, co slovo sebeúcta vlastně znamená, a v jakém směru je pro každého z nás důležitá, popřípadě, jak se dá sebeúcta ovlivnit?

© 2019 Školní poradenské pracoviště ZŠ Bílovice nad Svitavou
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky